A Hajdú-Bihar Megyei Főügyészség az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos problémák megvitatása és javaslatok kidolgozása céljából a rendőrség, az ügyészség és bíróság képviselőinek részvételével rendezett hétfőn e-ügyintézési munkacsoport ülést a Debreceni Járási Ügyészség épületében.

Az értekezletet dr. Pocsai Edit főügyész nyitotta meg, amely során hangsúlyozta, hogy a társszervek közös célja a zökkenőmentes munkavégzés és hogy az elektronikus úton megküldött ügyiratok megfelelően megérkezzenek a rendőrségről az ügyészségre, majd onnan a bíróságra.

A szakmai program felvezetésénél dr. Pálinkás András ügyész hangsúlyozta, hogy a munkacsoportot azért hívták össze, hogy a társszervek közötti elektronikus kapcsolattartás gördülékenyebbé váljon.

Az irányadó szabályok szerint a 2018. január 1. után indult büntetőügyekben kötelező az elektronikus ügyintézés a hivatalos szervek és meghatározott személyek, különösen a védők kapcsolattartása során. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a nyomozások során keletkezett ügyiratokat a nyomozó hatóságoknak elektronikus úton kell megküldeniük az ügyészségre, ahonnan vádemelés esetén elektronikusan továbbítják a bíróságra.

Az egyes hatóságok az iratküldés céljából különböző számítógépes programokat használnak. A rendszerek különbözősége és az egyes bűnügyekben keletkezett iratok terjedelme miatt szükséges központi lépéseket tenni a nyomozati iratok rendezett, valamennyi szerv által hatékonyan használható küldése és fogadása érdekében.

A közvetlen tanácskozáson mindhárom szerv szakmai és informatikai képviselői aktívan részt vettek, az egyes ügyekben felmerülő konkrét problémákra tényleges gyakorlati megoldásokat kínáltak.

A munkacsoport ülésének konklúziója, hogy a technikai rendszereket folyamatosan fejleszteni kell. Az elektronikus ügyintézést napi szinten folytató szakemberek a központi fejlesztőknek a tanácskozáson megosztott ügyintézési tapasztalatok és megfogalmazott ajánlások továbbításával nyújtanak segítséget.

Hozzászólások lezárva.