A Szegedi Járási és Nyomozó Ügyészség vádat emelt három személlyel szemben, akik foglalkozási szabályszegése miatt Szentesen, a Téglagyári úton lévő vasúti átjáróban vonat ütközött teherautóval.
A vádirat szerint a vádlottak közül ketten, mint a szentesi önkormányzat műszaki irodájának alkalmazottai, míg egy személy, mint a MÁV Zrt. alkalmazottja követett el olyan foglalkozási szabályszegést, amely 2014. március 3. napján a déli órákban 13 fő sérülésével járó balesetet eredményezett.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság már 2010. novemberében értesítette mind az önkormányzatot, mind pedig a vasúttársaságot, hogy a Szentes, Téglagyári vasútátkelőben balesetveszély elhárítása szükséges. Többek között az átkelőt előjelző táblák cseréjét, sárga lassító felfestés kihelyezését, növényzet irtását írták elő. Határidőként a hatóság 2011. július 1. napját határozta meg. A felhívás és a határidőtűzés ellenére az önkormányzat és a vasúttársaság részéről eljáró vádlottak közötti kapcsolatfelvételen túl a balesetveszély elhárítása érdekében érdemi intézkedés nem történt, a balesetveszély nem került megszüntetésre. A hatóság 2013. szeptemberében ismételten ellenőrizte a vasúti átjárót a vádlottak jelenlétében, illetőleg írásban is felhívta az érintettek figyelmét, hogy a balesetveszély miatt a vasúti átjáró problémái megoldandóak. Ennek ellenére a vádlottak a balesetveszély elhárítása érdekében továbbra sem tettek érdemi intézkedést. Mindezeket követően 2014. március 3. napján a déli órákban egy 40 tonna kukoricát szállító nyerges vontató kívánt áthaladni a vasúti átjárón, amikor is a pótkocsi letámasztó lábai a sínen fennakadtak, amely miatt a járműszerelvény az átjáróban ragadt. Röviddel ezután ért a vasúti átjáróhoz a Szegvár felől közlekedő személyvonat 80 km/h sebességgel és a gyorsfékezés ellenére a pótkocsiba ütközött. Az ütközés következtében a félpótkocsi magával rántva a nyerges vonatót felborult, a vonat mindkét tagja kisiklott. A baleset következtében 4 személy 8 napon túli, míg 9 személy 8 napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett.
A baleset oka a vasúti átjáró balesetveszélyes, szabálytalan magassági vonalvezetése volt, amely miatt a vasúti átjárón biztonsággal, fennakadás nélkül nem lehetett áthaladni.
A vádirat szerint az önkormányzat alkalmazásában álló vádlottak a hatóság jelzése ellenére közútkezelői feladatuk körében nem intézkedtek pl. veszélyt jelző tábla elhelyezésével, sebességkorlátozás elrendelésével, bizonyos járműfajták áthajtásának megtiltásával a vasúttársasággal való kapcsolatfelvételen túlmenően a veszélyhelyzet elhárítására. A vasúttársaság alkalmazásában álló vádlott azon túlmenően, hogy az önkormányzattal közösen megoldandó feladat miatt szóbeli egyeztetéseket kezdeményezett, semmiféle intézkedést nem tett, nem továbbította a MÁV felsőbb szervei felé megoldandó feladatként a hatóság jelzését, nem rendelte el a sebességkorlátozást egy esetleges baleset következményeinek csökkentése érdekében. A vádlottak fenti foglalkozási szabályszegésükkel más, vagy mások életét, testi épségét gondatlanságból közvetlenül veszélyeztették, amely 13 személy sérülését eredményezte.
Az ügyészség a vádlottakat tömegszerencsétlenséget eredményező foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétségével vádolja. A vádlottak bűnösségének kérdésében a Szentesi Járásbíróság fog dönteni.