A félfogadás és az ügyfelek tájékoztatása
A panaszost, illetőleg az ügyfelet a panasz előterjesztésekor jogairól tájékoztatni kell, valamint fel kell hívni az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 5. § (1) bekezdés b) pontja alapján az „Adatkezeléshez hozzájáruló nyilatkozat” kitöltésére. Ha a panasz nem tartozik az ügyészség, illetőleg a félfogadást ellátó ügyészség hatáskörébe, illetékességébe, közölni kell, hogy annak elintézésére melyik szerv, illetőleg melyik ügyészség jogosult. A panasz elintézése során egyebekben a hatályos törvények és a szakági alaputasítások vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.
A félfogadás rendjét a félfogadást ellátó ügyészség vezetője állapítja meg.
A félfogadást ellátó ügyészségek épületeinek bejáratánál a félfogadás rendjét tartalmazó tájékoztató táblát kell elhelyezni.
A félfogadást ellátó ügyész, alügyész, ügyészségi fogalmazó az ügyfelet – amennyiben azt kivételesen szükségesnek tartja, – az ügy előadójához, illetőleg a vezető ügyészhez csak a velük történt előzetes megbeszélés alapján irányíthatja.
A félfogadást ellátó ügyész, alügyész, ügyészségi fogalmazó a folyamatban lévő ügyekről a jogszabályok és a legfőbb ügyészi utasítások keretei között adhat felvilágosítást.
A tájékoztatás egyebekben az ügy iktatószámára, az elintézés érdekében tett közbenső intézkedésekre (áttétel, iratbeszerzés stb.), illetve a már kiadmányozott ügyekben arra terjedhet ki, hogy az ügyben született-e érdemi döntés, és megtörtént-e annak elküldése. Az előadók nevét közölni nem lehet.
Már kiadmányozott ügyben – a személyes adatok védelmére vonatkozó rendelkezések betartásával – a határozat vagy más döntés másolatát az ügyfél részére, amennyiben ő a döntés címzettje, át lehet adni.
Az ügyintézési határidőkről, a kiadmányozott iratot készítő előadó nevéről és a vele való konzultáció igénybevételének lehetőségéről csak az ügyintéző ügyészségi alkalmazott előzetes hozzájárulása alapján adható tájékoztatás.
2. Ügyészségi ügykezelő irodában szolgálatot teljesítő ügyészségi alkalmazott – minden ügyészi szervnél – az ügyfél részére csak az ügy iktatószámáról adhat felvilágosítást, illetőleg az ügyfelet a félfogadást ellátó ügyészhez, alügyészhez, ügyészségi fogalmazóhoz irányítja.
3. Ha a járványügyi helyzetre való tekintettel az ügyészségeken a személyes félfogadás szünetel, akkor az ügyészségekhez a panaszukkal telefonon forduló személyek esetében az 1. és 2. pontban írtakat értelemszerűen kell alkalmazni.